اگر بخواهید برای ساخت انیمیشن یا بازی ها منظره و صحنه هایی را برای قسمت های مختلف ایجاد کنید نیاز است تا اجسام زیادی را برای آن مدل سازی کنید. آموزش سینمافوردی به شما در ساخت مدل های متنوع و جالب کمک می کند و پس از اتمام طراحی در نرم افزار سینمافوردی می توانید این مدل ها را به راحتی هر جایی که بخواهید به کار ببرید.
در این آموزش قصد داریم تا روی ساخت یک درخت فانتزی کار کنیم.
1. نحوه ساخت جعبه مربع
مرحله 1
Cinema 4D را باز کنید و لیست نوارهای بالای صفحه را ببینید. تقریباً تمام ابزارهای لازم برای ساخت یک جزیره شناور را پیدا خواهید کرد.
یک پروژه جدید را در Cinema 4D انتخاب کنید و با انتخاب آن با ماوس وارد حالت حالت شوید.
در تئاتر 4 بعدی چهار صحنه متفاوت وجود دارد
تبلیغات
گام 2
ماوس را روی صفحه قرار داده و روی دکمه Add Cube در لیست کشویی بالای صفحه کلیک کنید.
دکمه Add lue Object Cube را فشار داده و نگه دارید. این زیر منویی را نشان می دهد که می توانید برای ایجاد اشیا more بیشتر کلیک کنید. این بعداً در پروژه مفید خواهد بود. با کلیک روی جعبه ابزار ایجاد کنید.
روی دکمه Add Cube Object کلیک کنید
مرحله 3
مطمئن شوید کادر انتخاب شده است و روی دکمه کنترل سوئیچ در لیست نوارها در سمت چپ صفحه کلیک کنید.
روی کلید کنترل کلیک کنید
دکمه Polygon را در سمت چپ صفحه انتخاب کنید. با این کار می توانید چندضلعی ها را در کادر انتخاب کنید.
دکمه چند ضلعی را فشار دهید
گام 2
برای از بین بردن چند ضلعی مورد نیاز ، کلیک کنید. چند ضلعی به رنگ زرد ظاهر می شود. کلید کنترل پیانو را نگه دارید و چند ضلعی را در جهت مورد نیاز ماوس حرکت دهید. برای این مثال ما از محور y (پیکان سبز) استفاده خواهیم کرد.
نشانگر ماوس باید تغییر کند ، نشانگر حرکت چند ضلعی ها است. در حالی که دکمه کنترل را فشار می دهید ، پیکان را فشار داده و نگه دارید تا چند ضلعی ها آزاد شوند.
چند ضلعی ها را از جعبه شی وارد کنید
مرحله 3
چند ضلعی را در هر چهار جهت انتخاب کنید تا جسم را در صورت لزوم از بین ببرید.
اندازه را در جهات مختلف افزایش دهید
3. نحوه ایجاد یک log
مرحله 1
برای ساختن نمای واضح از صندوق عقب از ابزار رایگان استفاده کنید. ابتدا با استفاده از دکمه چند ضلعی چند ضلعی بالایی را انتخاب کنید.
دکمه Scale Tool را انتخاب کنید
سطح 2
با استفاده از ابزار مقیاس ، محور را کلیک کرده و بکشید تا قسمت بالای مکعب مشخص شود.
مقیاس چند ضلعی فوقانی
مرحله 3
چند ضلعی ها را استخراج کرده و با استفاده از ابزار انتقال جهت تنه درخت را تغییر دهید تا شکل جالبی به آن ببخشد.
قرار دادن چند ضلعی ها از پایه
مرحله 4
یادتان باشد که با استفاده از ابزار Scale ، در چند ضلعی بالا مخروطی کنید.
مقیاس چند ضلعی فوقانی
مرحله 5
مراحل قبلی را چند بار دیگر با استفاده از ابزار مقیاس و ابزار گذشته تکرار کنید تا زمانی که از شکل تنه درخت راضی شوید.
مدل سازی تنه درخت
4. نحوه ایجاد شاخه های درخت
سطح 1
برای ایجاد شاخه ها با استفاده از دکمه چند ضلعی چند ضلعی را برای نقطه شروع خود انتخاب کنید.
هنگامی که یک چند ضلعی را انتخاب کردید ، روی موس دوبار کلیک کنید تا یک منو ظاهر شود و bevel را از لیست گزینه ها انتخاب کنید.
انتخاب ابزار شیب
سطح 2
بر روی چند ضلعی انتخاب شده کلیک کرده و بکشید تا از شکل شیب راضی شوید.
با استفاده از ابزار شیب
مرحله 3
برای استخراج شاخه از ابزار گذشته استفاده کنید. دکمه کنترل صفحه کلید را با استفاده از ماوس پایین نگه دارید و چند ضلعی انتخاب شده را کلیک کرده و بکشید.
ضرب چند ضلعی برای صنعت
مرحله 4
شاخه را با استفاده از همان تکنیک های استفاده شده برای تراش دادن تنه درخت ، تیز کنید. با استفاده از ابزارهای گذشته و ابزار مقیاس بازی کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.
با استفاده از ابزار مقیاس ، شاخه را تیز کنید
مرحله 5
استخراج شاخه را ادامه دهید و از آن دم کنید تا از شکل کلی آن راضی باشید. فراموش نکنید که برای ارسال شاخه در جهات مختلف از ابزار Move استفاده کنید.
مدل سازی و طراحی صنعت
مرحله 6
یک چند ضلعی دیگر را روی شاخه انتخاب کنید و شکل دیگری را با نخ خارج کنید.
ورود و طراحی صنعت
مرحله 7
مراحل بالا را تکرار کنید تا شاخه دوم و سوم ایجاد کنید. حتما درخت را از زوایای مختلف در منظره مشاهده کنید. با این کار جالب ترین شکل ها برای درخت به شما می دهد.
ایجاد شاخه دوم
ایجاد شاخه سوم
5. نحوه ایجاد برگهای کم پلی
سطح 1
به منوی بالا بروید و دکمه مکعب را فشار داده و نگه دارید. این یک منو با گزینه هایی برای ایجاد اشکال اضافی را نشان می دهد. شمارش را انتخاب کنید. یک گلوله در صحنه تخم ریزی می کند.
دکمه شمارش را انتخاب کنید
سطح 2
به منوی بالا بروید و دکمه Bend را فشار داده و نگه دارید. این مجموعه دیگری از گزینه ها را نشان می دهد. کاهش چند ضلعی را انتخاب کنید.
انتخاب یک دکمه کاهش چند ضلعی
مرحله 3
کاهش چند ضلعی را به دامنه بکشید. با این کار مقدار چند ضلعی های توپی کاهش می یابد.
مرحله 4
اطمینان حاصل کنید که Polygon Reduction هنوز انتخاب شده است. در پنجره پایین شدت کاهش را تا زمانی که از نتایج راضی نباشید تغییر دهید.
تنظیم قدرت کاهش چند ضلعی را تنظیم کنید
مرحله 5
به منوی بالا بروید و دوباره دکمه Bend را فشار دهید و نگه دارید. این مجموعه احتمالات دیگری را نشان می دهد. این بار Displacer را انتخاب کنید.
دکمه Displacer را انتخاب کنید
مرحله 6
جابجایی را به داخل یک توپ بکشید. شکل توپ را تغییر می دهد و گزینه های بیشتری اضافه می کند.
جابجایی را به AD بکشید
مرحله 7
در حالی که Displacer هنوز انتخاب شده است ، به پایین صفحه که گزینه های Displacer در آن قرار دارد بروید. برگه Shading را انتخاب کنید و دکمه پیکان را در کنار Shader فشار دهید. از منوی کشویی Noise را انتخاب کنید.
تنظیمات Displacer را انجام دهید
مرحله 8
زبانه Object را انتخاب کنید و ارتفاع را تا جایی که از ظاهر توپ راضی نباشید تنظیم کنید.
تنظیمات Displacer را انجام دهید
مرحله 9
توپ را انتخاب کرده و سپس ابزار مقیاس را انتخاب کنید. مطمئن شوید که دکمه مدل انتخاب شده است و از ابزار Scale برای تنظیم شکل توپ تا زمانی که از شکل آن راضی نیستید استفاده کنید.
تغییر اندازه شی sphere کره
مرحله 10
با استفاده از ابزار گذشته توپ را به درستی روی درخت قرار دهید. استفاده از هر چهار نمای نمایشگر می تواند به این امر کمک کند. برای این کار دکمه وسط موس را فشار دهید.
برای قرار دادن توپ از ابزار Move استفاده کنید
مرحله 11
با فشار دادن دکمه کنترل و فشار دادن و کشیدن جسم توپ ، توپ را کپی کنید.
شی ball توپ را کپی کنید
مرحله 12
با استفاده از ابزار گذشته ، توپ جدید را به موقعیت دیگری روی درخت انتقال دهید. با انتخاب Displacer و استفاده از گزینه هایی که در مراحل قبل توضیح داده شده است ، ظاهر توپ جدید را تنظیم کنید.
مرحله 13
برای ایجاد ظاهری که از آن راضی هستید ، به کپی و قرار دادن مناطق جدید ادامه دهید.
مرحله 14
مراحل را برای ایجاد شاخه های دیگر شاخه های درخت تکرار کنید.
6. چگونگی گروه بندی اشیا
سطح 1
تمام اشیا کروی متعلق به مجموعه ای از برگ ها را انتخاب کنید. با پایین نگه داشتن کلید Shift در صفحه کلید و انتخاب اشیا با موس ، اشیا را گروه بندی کنید.
انتخاب مجموعه ای از اشیا کروی
سطح 2
با استفاده از اشیا selected انتخاب شده ، Alt-N را فشار دهید تا گروه جدیدی ایجاد شود.
گروه بندی اشیا sp کروی با هم
مرحله 3
با استفاده از ماوس گروه Null را انتخاب کرده و نام گروه را با یک نام مناسب تغییر دهید.
تغییر نام شی گروه
مرحله 4
مراحل را برای هر گروه توپ تکرار کنید.
7. نحوه رنگ آمیزی اشیا
سطح 1
در پایین صفحه ، روی دکمه ایجاد کلیک کنید و New Material را انتخاب کنید.
یک دکمه مواد جدید انتخاب کنید
سطح 2
روی ماده دوبار کلیک کنید و یک پنجره جدید ظاهر می شود. لغو تأمل.
مرحله 3
یک رنگ را انتخاب کنید و روی کادر بالای پنجره دوبار کلیک کنید.
مرحله 4
رنگی متناسب با تنه درخت را انتخاب کنید و سپس روی دکمه تأیید کلیک کنید.
مرحله 5
با کلیک و کشیدن ماوس روی شی ، مواد را روی تنه درخت قرار دهید.
مرحله 6
مراحل را تکرار کرده و برخی از مواد رنگی مختلف را برای برگ ها ایجاد کنید.
مرحله 7
مواد را روی اشیا گروه بندی شده اعمال کنید.