بیشتر صنایع از آموزش تری دی مکس برای تولید گرافیک استفاده می کنند. تری دی مکس در مهندسی ، آموزش تری دی مکس در تولید ، آموزش تری دی مکس معماری و آموزش تری دی مکس در زمینه پزشکی همه از آموزش تری دی مکس برای نیازهای تصویربرداری استفاده می کنند.
ما به اصول 3ds Max برمی گردیم. فکر می کنیم می توانید قفل 3ds Max را باز کنید
اگر نیاز به دیدن لیوان دارید ، از آن استفاده کنید. این همان چیزی است که ما منتظر آن هستیم. بسیار ابتدایی خواهد بود و از ابتدا شما را با 3ds Max راهنمایی می کند. اگر نمی دانید رابط کاربری را از کجا شروع کنید و از آن اجتناب کنید ، ما همه کارها را در اختیار شما قرار خواهیم داد تا مدیریت صفحات و مطالب را آسان کنید. ما با بررسی ابزارهای موجود در آموزش ۳دی مکس برای مدل سازی شروع می کنیم.
مرحله 1: بدوی ها
این مجموعه ای از مدل های سه بعدی است که می توانید برای ساخت مدل های سه بعدی خود استفاده کنید. آنها به طور پیش فرض در صفحه راست قرار دارند. این صفحه به 6 کلیپ مختلف تقسیم شده است و شما به اولین مورد نیاز دارید. این کلیپ “عشق” نام دارد. باور کنید یا نکنید ، این کلیپ به شما امکان می دهد چیزهایی بسازید! این می تواند هندسه ، اشکال ، چراغ ها یا دوربین ها باشد. ما بر روی قسمت اول به نام هندسه تمرکز می کنیم. اطمینان حاصل کنید که “پیش فرض” از منوی کشویی انتخاب شده است.
مرحله 2: قسمتهای اولیه
اکنون باید مجموعه ای از دکمه ها را با نام هایی مانند ‘جعبه’ و ‘تعداد’ مشاهده کنید. اگر روی یکی از این دکمه ها کلیک کنید ، برای مثال روی جعبه ، دو بار روی درگاه نمایشگر کلیک کرده و آن را بکشید ، باید بتوانید عرض و ارتفاع جعبه را ایجاد کنید. این روش ایجاد هر یک از انواع ابتدایی است ، و بسته به آنچه که می خواهید ایجاد کنید ممکن است لازم باشد با انواع مختلف شروع کنید.
مرحله 3: تغییر دهید
پس از ایجاد و انتخاب اولیه ، به احتمال زیاد می خواهید خصوصیات آن را تغییر دهید. این کار را می توانید با بازگشت به پنجره سمت چپ و کلیک روی برگه دوم داخل آن انجام دهید. این “Change” نامیده می شود و شما باید خصوصیات جعبه خود را در صفحه مشاهده کنید. برای این بدوی خاص شما باید طول ، عرض و ارتفاع و همچنین تعداد قسمتهای هر یک از آنها را داشته باشید. همه این پارامترها قابل ویرایش هستند و در زمان واقعی بر روی صفحه نمایش به روز می شوند. این صفحه تحول برای ایجاد ابتدایی دقیق مناسب است.
می توانید زمان زیادی را در صفحه تحول سپری کنید.
برای سرعت بخشیدن به گردش کار از حداقل جلسات استفاده کنید
مرحله 4: متغیرها
اکنون که بدوی شما به هر حال کامل است ، لازم است تغییرات را به شما معرفی کنم. اینها به شما امکان می دهد قابلیت های بدوی خود را گسترش دهید. آنها در پنجره تغییر در لیست کشویی قرار دارند. انواع مختلفی وجود دارد که ما وقت آن را نداریم که مرور کنیم ، اما هنگامی که یکی را انتخاب می کنید متوجه می شوید که تغییراتی را به لیست زیر اضافه می کند که به آن مجموعه تغییرات گفته می شود. اگر تغییر در این پشته انتخاب شده باشد ، متوجه خواهید شد که جدول تغییر مجموعه ای از ویژگی های خاص آن تغییر را نمایش می دهد. چندین متغیر را می توان روی هم قرار داد.
مرحله 5: ویرایش Polly
یکی از تغییراتی که به آن نیاز خواهید داشت ، تغییر “ویرایش پلی” است. به شما این امکان را می دهد که فرم بدوی را در کنترل کامل ویرایش کنید. این تغییر همه چیز را به جلساتی تقسیم می کند که می توانند به حداقل و حداکثر برسند. اگر به «Select» بروید ، 5 نماد کوچک پشت سر هم خواهید دید. اینها به شما امکان می دهد رئوس ، لبه ها ، حاشیه ها ، چند ضلعی ها یا عناصر را انتخاب کنید. نماد “Vertex” را انتخاب کنید و متوجه جعبه خود شوید که رئوس آبی را نشان می دهد. انتخاب یک یا چند مورد از آنها به شما امکان می دهد آنها را تغییر دهید.
مرحله ششم: بسازید
ما بر روی حرکت ، چرخش و مقیاس تمرکز خواهیم کرد. شما می توانید از این ابزارهای تبدیل بر روی شی به طور کلی یا با استفاده از گزینه های فرعی که در مرحله قبل شرح داده شده استفاده کنید. این سه ابزار در نوار ابزار بالا قرار دارند ، اما شما می توانید از کلید میانبر “W” برای حرکت ، “E” برای چرخش و “R” برای تغییر مقیاس استفاده کنید. هنگامی که شی شما و یکی از این ابزارها انتخاب می شوند ، یک gizmo قرمز ، سبز و آبی مشاهده خواهید کرد. برای ساختن جسم ، یک یا چند مورد از این محورها را بکشید.
می توانید چرخش ، چرخش و تغییر اندازه را در نوار ابزار بالا پیدا کنید.
توجه داشته باشید که یک مقیاس دارای یک لیست کشویی است که انواع مختلف مقیاس را امکان پذیر می کند.
مرحله 7: عکس
شما اغلب می خواهید شی خود را به مکانی خاص منتقل یا بچرخانید یا آن را در یک زاویه خاص بچرخانید. در نوار ابزار بالا چند آیکون ضربه محکم و ناگهانی با تصاویر آهن ربا نمایش داده می شود. اولی به شما امکان می دهد به اشیا دیگر متصل شوید و دوم چرخش را در فواصل متصل می کند. همه تنظیمات قابل تنظیم هستند. نماد ضربه محکم و ناگهانی را انتخاب کنید. با استفاده از ابزار انتقال یک راس را بر روی یک راس دیگر بر روی جسم حرکت دهید. متوجه خواهید شد که وقتی در ناحیه راس دوم حرکت کنید ، آن جا درست می شود. این یک اصل مشابه با چرخش دو نفره است.
مرحله 8: کپی کردن
وقتی شی ما ایجاد می شود ممکن است آنقدر خوب فکر کنیم که فقط لازم است چندین نسخه از آن را ایجاد کنیم. این می تواند برای تکثیر صندلی های اطراف رستوران یا اتومبیل های پارکینگ باشد. برای ساده ترین کار کپی ، انجام Ctrl + C و به دنبال آن Ctrl + V است. این یک جعبه گفتگو را به شما نشان می دهد که به شما امکان می دهد نوع کپی را انتخاب کنید. دو گزینه اصلی “کپی” است که فقط شی را کپی می کند ، اما “نمایش” بین شی کپی شده و شی تازه ایجاد شده پیوند ایجاد می کند. هر تغییری در یکی در دیگری منعکس خواهد شد.
مرحله 9: آرایه ها
ممکن است بخواهید ترتیب های پیچیده تری از کپی ایجاد کنید و در اینجا ابزار “Array” واقعاً مفید است. برای نمایش ویژگی جستجو ، “X” را کلیک کنید و “Array” را تایپ کنید. این به شما امکان می دهد نوع کپی ، شمارش و تغییر خصوصیات اعمال شده بر روی شی را تعریف کنید. برای مشاهده نتایج زنده بر روی صفحه نمایش ، حتماً “پیش نمایش” را کلیک کنید.
مرحله 10: اشیاx پیچیده
اکنون اوضاع کمی پیچیده تر شده است. هر از چند گاهی می خواهید دو شی را ادغام کنید یا از یکدیگر جدا شوید. با یکی از اشیا انتخاب شده ، به زبانه “ایجاد” در قسمت سمت چپ بروید. از منوی کشویی ، Complex Objects را انتخاب کنید. شما باید دکمه “شروع انتخاب” را ببینید. روی آن کلیک کنید و دومین شی را انتخاب کنید. بسته به عملیات پیچیده ای که در صفحه تبدیل تعریف کرده اید ، یک عملیات پیچیده دیگر کار خواهد کرد.